dimecres, 22 de gener del 2014

"Benvingut, Mr. Forvm", l'article de l'Indicador sobre els vinagres Forvm a Austràlia

El periodista Oriol Margalef publica un article al diari econòmic l'Indicador d'Economia sobre com Austràlia ha esdevingut un punt clau per a exportacions i destí de negocis. A banda d'analitzar perquè Austràlia és un mercat atractiu per a l'exportació, l'article posa Cellers Avgvstvs Forvm com a exemple d'empresa que ha sabut trobar en un mercat tan llunyà, un dels pals de paller de la seva política d'exportacions.

Us deixem la transcripció de l'article, i com sempre, us convidem a seguir-nos a les nostres pàgines de Facebook i Twitter.

A Albert Roca, cap d'exportació del celler Avgvstvs Forvm, se'l coneix a Austràlia com a "Mr.Fòrum". En aquell país, els vinagres gourmet d'aquesta firma familiar tenen un cartell impressionant, i són un ingredient clau a l'oferta gastronòmica dels millors restaurants de Sidney, Austràlia i Perth. Fins i tot l'aerolínia Qantas en fa servir al menú business. "Tenir un soci local que entengui i defensi el producte és la clau", afirma Roca. L'home en qüestió és Simon Johnson, un importador que va assolir un gran prestigi com a cap de cuina, i que ja fa 14 anys que confia en els cabernets i chardonnays envellits al Vendrell. 

Johnson ha aconseguit introduir els vinagres Forvm malgrat que els costos de transport encareixen l'ampolleta de quart de litre fins als 43 euros. "Johnson ha sabut explicar els usos culinaris del nostre vinagre, i els caps de cuina hi confien plenament, fins al punt que el consideren el millor, insubstituïble. Això porta que productors de vins australians ens hagin vingut a visitar al celler, al Vendrell, per aprendre com fem el nostre vinagre", afirma Roca. 


El raïm amb que s'elabora aquest producte gourmet es cull a les finques en propietat que envolten el celler. Avgvstvs Forvm posa al mercat cada any unes 120.000 ampolles de vi (Avgvstvs Chardonnay i Cabernet Franc són els estendards) i 200.000 ampolles de vinagre, que és el producte que a hores d'ara té més perspectives de creixement. 


Els vinagres s'acetifiquen i s'envelleixen molt lentament en botes de roure, seguint un mètode artesanal anomenat 'soleres'. El resultat són quatre monovarietals (Chardonnay, Cabernet Sauvignon, Merlot i Flavivs), que ofereixen prestacions diferents a la cuina. Cuiners amb cartell internacional, com Ferran Adrià, Carme Ruscalleda o Roger Van Damme n'han fet servir a les seves creacions, un prestigi que ajuda a augmentar les vendes en mercats anglosaxons com Gran Bretanya i especialment als Estats Units, on la demanda està creixent fortament.


L'empresa factura 1,2 milions d'euros, dels quals, un 70% a l'exportació. Del volum de vendes internacionals, Austràlia representa un 20%. Els Estats Units, Gran Bretanya, Bèlgica i Suècia són també mercats consolidats, que ofereixen a més bones perspectives de creixement. 


Austràlia és un mercat complex a la distribució, perquè els principals nuclis consumidors estan allunyats entre sí i aquestes distàncies es cobreixen per carretera, el que incrementa molt els costos de repartiment. L'única manera que els clients ho assumeixin al preu és oferir-los un producte selecte, sense competència. "Avui dia triomfa la qualitat, tant del producte com el servei. Austràlia és un mercat amb la mentalitat molt oberta, actiu i exigent, que valora molt el producte tradicional, però també un packaging d'avantguarda", afirma Roca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada